pagina's
met ambitie - Maart 2017
een uitgave van: Brainnet

met ambitie

magazine voor eigentijds ondernemerschap maart 2017
In dit magazine

Wij willen de Nederlandse man Italiaanser maken

Wij willen de Nederlandse man Italiaanser maken Patrick Lusink, Managing Director en Kevin le Boles, Tailoring Representative bij OGER

Persoonlijke aanpak, oprechte aandacht voor klanten en kennis van mode. Die ingrediënten vormen de basis van het succesvolle modeketen OGER. Met 7 stores en met meer dan 90 Personal Advisors is OGER een bekend merk in Nederland en België. OGER staat synoniem voor succes en haar missie is om voor klanten een persoonlijke identiteit op maat te creëren.

“Een eerste indruk maken is belangrijk als ondernemer en daar heb je echt geen peperduur maatpak voor nodig. Het is vooral belangrijk dat het pak past bij jou als persoon en bij de situatie. Bij het vinden van het perfecte pak, servicen wij onze klanten optimaal”, begint Patrick Lusink, Managing Director bij OGER Corporate Fashion Statements. OGER kenmerkt zich als een echt familiebedrijf waar passie de boventoon voert. Een bekende uitspraak van oprichter Oger Lusink is: “Ik wil de Nederlandse man iets Italiaanser maken”. Hij vond dat de Nederlandse man wel wat meer stijl kon gebruiken. Zo gezegd, zo gedaan. In 1990 opende hij zijn eerste winkel aan de PC Hooftstraat. Inmiddels is de modeketen uitgebreid naar onder andere Rotterdam, Den Haag en Antwerpen en hebben zijn zoons het bedrijf overgenomen. OGER biedt de meest complete fashion van meer dan 50 exclusieve Italiaanse topmerken voor zowel heren als dames. Daarnaast ontwerpt en produceert OGER eigen luxe herenmode collecties.

Pakkendokter

Bij OGER staan maatwerk, vertrouwen en service hoog in het vaandel. “Als een klant bij ons in de winkel komt voor een maatpak, dan verkeert hij in een kwetsbare positie. De eerste vragen die wij stellen zijn: hoe oud ben je en wat is je gewicht? Gevoelige informatie die niet iedereen zomaar op tafel legt”, vertelt Kevin le Boles, Tailoring Representative bij OGER. Hij voegt toe: “Wij vinden het belangrijk om eerst de klant te leren kennen, voordat wij gericht advies kunnen geven over welk type pak het best bij hem past. De klant moet het gevoel hebben dat hij in goede handen is.” Hij lacht: “Het geeft een goed gevoel dat klanten ons altijd en overal kunnen bereiken. Dan ontvang ik ’s avonds een Whatsapp-bericht dat de knoop heeft losgelaten, de volgende dag zorg ik er weer voor dat de knoop gemaakt wordt zodat de klant tevreden naar buiten loopt.”

Het moet van binnenuit komen

Gegevens van klanten worden bijgehouden in een CRM-systeem. Elke Personal Advisor krijgt zijn eigen klantenkring. “Wij kijken kritisch naar welke klant het best past bij welke adviseur. Om vertrouwen te kunnen scheppen, is het belangrijk dat er een klik ontstaat tussen de klant en de adviseur”, zegt Patrick. Er zijn altijd voldoende adviseurs aanwezig in de winkel, zodat elke klant die binnenloopt de persoonlijke aandacht ontvangt die hij verdient. “Aandacht en tijd voor de klanten vinden wij enorm belangrijk om de wensen en behoeften van de klant te leren kennen. Bij ons loopt de klant niet na 5 minuten weer naar buiten met een pak, wij willen eerst de klant leren kennen voordat wij het perfecte pak kunnen aanbieden”, zegt Patrick. Kevin voegt toe: “Om vertrouwen te wekken is passie voor je vak erg belangrijk. het is net als muziek, iemand kan een liedje nog zo mooi zingen maar als er geen emotie bij zit, dan komt het niet bij de ander over. Zo werkt het ook bij maatpakken, het moet geloofwaardig zijn en dat kan alleen als het van binnenuit komt.”

Nauwe samenwerkingsverbanden met leveranciers

OGER wil klanten de beste producten en service bieden. Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen en weten waar de producten vandaan komen worden steeds belangrijk voor de klanten. Daarom is OGER (kwaliteitsmanagementsysteem) ISO-9001 en ISO-14001 (milieumanagementsysteem) gecertificeerd. “Deze normen geven onze klanten extra zekerheid dat wij goed omgaan met onze processen en bewust omgaan met het milieu”, stelt Patrick.

Om de beste producten en service te bieden vindt OGER het belangrijk te kunnen vertrouwen op haar leveranciers. Inkopers gaan regelmatig naar beurzen in Milaan, Parijs of Londen om nieuwe merken te ontdekken. “Wij gaan vaak samenwerkingscontracten aan voor 4 of 5 jaar, dan wil je kunnen rekenen op je leveranciers. Wij kijken kritisch welk merk bij ons past en of er een klik is”, stelt Kevin. Patrick licht toe: “Wij moesten eens bedrijfskleding leveren bij een grote klant toen de vrachtwagen met kleding in de brand vloog. Op korte termijn moesten wij kunnen rekenen op onze leverancier om een nieuwe lading aan te leveren, zodat wij onze klant tevreden konden houden. Door de goede contacten, lukte dat.”

Met de paplepel ingegoten

Bij zowel Kevin als Patrick is mode er met de paplepel ingegoten. Van beiden was de vader actief in de textiel, als kleine jongetjes liepen zij al rond in de winkel en zagen zij hoe pakken gemaakt werden. Kevin: “Als kleine jongen had ik lange armen en een lang lichaam. Ik struikelde erover dat veel kleding niet gemaakt was voor mijn lichaam. Door mijn vader heb ik de waarde van op maat gemaakte kleding leren kennen. Vandaar dat ik nu dit vak beoefen. Ik vind het belangrijk dat iemand de keuze heeft om kleding te dragen dat lekker zit en afgestemd is op zijn lichaam.”

Tip: Blijf dicht bij jezelf

Patrick sluit af: “Wij zitten natuurlijk in de mode, en vinden dat mode een weerspiegeling moet zijn van de man (of vrouw). Wat ik ondernemers mee wil geven is: stem je kleding af op de situatie. Wat is de gelegenheid? Wie is de tegenpartij? Kleur speelt hierin een belangrijke rol. De kleur rood kan al snel als aanvallend of dominant worden gezien, terwijl de kleur blauw meer toegankelijk is. Het allerbelangrijkste is dat je dicht bij jezelf blijft en kleding kiest dat bij jou als persoon past.”

Lees meer

Laatste nieuws

  • Goede doelen ontvangen donatie namens Brainnet

    Jaarlijks doneren wij een bedrag aan goede doelen. Deze keer lieten we onze relaties voorafgaand aan onze jaarlijkse Kerstbomendag kiezen welk goed doel volgens hen steun zou verdienen. KiKa, Stichting ALS en KNGF Geleidehonden mochten een donatie ontvangen van € 3.250,-. Liquenda van Leeuwen, werkzaam bij FGH Bank over het goede doel van haar keuze: “Mijn stem ging naar KNGF Geleidehonden. Wat ik zo mooi vind aan deze organisatie is dat door een (goedopgeleide) hond de kwaliteit van leven van mensen met een beperking zoveel kan verbeteren. Een hond is een trouwe vriend en kan zowel een helpende hand als een luisterend oor bieden. Ik ben zelf gek op dieren en vind dit mede daarom een heel mooi initiatief.”

    Goede doelen ontvangen donatie namens Brainnet
  • Brainnet opnieuw verkozen tot beste Managed Service Provider

    Op 19 januari 2017 is Brainnet tijdens de 'Staffing Award-verkiezing 2016’ uitgeroepen tot de winnaar in de categorie Managed Service Provider. In het juryrapport sprak de jury haar waardering uit over de duidelijke visie en strategie van Brainnet en over haar professionele, betrokken en betrouwbare werkwijze. Anne Meint Bouma, directeur Brainnet: “Wij zijn heel trots op deze prijs, die we ook vorig jaar in de wacht mochten slepen. Het is voor ons een eer dat opdrachtgevers en professionals onze waarden herkennen en op deze manier erkennen.”

    Brainnet opnieuw verkozen tot beste Managed Service Provider

"Wij zijn een familiebedrijf met 1000 man"

"Wij zijn een familiebedrijf met 1000 man" Ad van Beek, HR Directeur bij Movares

“Als advies- en ingenieursbureau is en blijft techniek een belangrijk aspect voor ons, maar wanneer je de mens centraal zet kun je als organisatie écht het verschil maken. Organisaties hebben winst nodig om continuïteit te garanderen, maar tegenwoordig zie ik ook dat organisaties zich richten op korte termijn winstmaximalisatie en dat is zonde. Werken bij een bedrijf waar je je kunt ontwikkelen, samenwerkt met fijne collega’s en er ruimte is voor initiatieven is belangrijker dan ooit”, meent Ad van Beek, HR Directeur bij Movares.

Movares is een advies- en ingenieursbureau dat actief is op het gebied van infrastructuur, openbaar vervoer, mobiliteit, energie, water en urbane ontwikkeling. In 1990 werd Movares, toen nog onder de naam Holland Railconsult, verbijzonderd binnen NS. In 1995 kwam het bedrijf juridisch op eigen benen te staan en in 2006 is de naam veranderd naar Movares. “Movares staat voor beweging, onze mensen voor gedegen kennis”, aldus Ad van Beek.

Medewerkers als partner

Bijzonder aan Movares is dat 70% van de aandelen in handen is van meer dan de helft van de medewerkers. “Doordat onze medewerkers zelf eigenaar zijn van het bedrijf, ontstaat er ondernemerschap, iedereen voelt zich verantwoordelijk voor het resultaat en is bereid om kennis te delen. De directie speelt wel een bepalende rol als het gaat om besluitvorming”, zegt Ad. “Je kunt Movares beschrijven als een familiebedrijf met 1000 man. Mijn succes is jouw succes. Onze besluiten zijn altijd gericht op de continuïteit van de organisatie, uitdagende projecten maar bovenal plezier in het werk en fijne collega’s. Wij zijn eigenlijk een masculiene organisatie als het gaat om de techniek en inhoud, en een feminiene organisatie als het gaat om omgang met elkaar.”

Flex van buiten naar binnen halen

De grootste uitdaging van Movares op gebied van HR is de lenigheid uit de organisatie zelf te halen. Ad: “Als projectorganisatie hebben wij te maken met wisselingen in de behoefte aan capaciteit. Wat je ziet is dat organisaties deze schommelingen opvangen met flexkrachten. Ik geloof daar minder in. Wij zijn niet tegen flex, bijvoorbeeld bij piek en ziek, maar tegen de vanzelfsprekendheid om uit gewoonte met flexkrachten te werken, dat voelt niet goed. Bovendien kost het veel geld. Organisaties moeten flex veel bewuster inzetten, vast is daarbij de norm voor ons. Als organisatie sta je sterker als je flexibiliteit zelf kunt organiseren. Door breed inzetbare medewerkers bijvoorbeeld.” Movares heeft een eigen intern detacheringsbureau opgericht en neemt personeel aan in vaste dienst. “Wanneer wij extra capaciteit nodig hebben in onze projecten, dan zetten wij onze eigen medewerkers in. En wanneer de druk iets lager is, dan detacheren wij onze eigen medewerkers in projecten van onze klanten”, legt Ad uit. “Wij werken wel met een flexibele schil, maar dat noem ik liever samenwerkingspartners. In dat geval gaat het om bijvoorbeeld een zelfstandig ondernemer met zeer specialistische kennis.”

Vertrouwen

 “Een tijdelijk contract past minder goed bij onze filosofie. Wij geven al onze medewerkers in principe direct een vast contract”, zegt  Ad. Hij voegt toe: “Dat jonge professionals geen behoefte hebben aan een vast contract is onzin, dat is vooral iets wat werkgevers elkaar wijs maken. Het ligt allemaal iets genuanceerder. Ik ben het ermee eens dat jonge professionals meer behoefte hebben aan flexibiliteit en niet 40 jaar lang bij dezelfde werkgever blijven. Wel hebben zij behoefte aan voorspelbaarheid en zekerheid. Hiermee vertel je de professional eigenlijk: ‘Hé, ik heb vertrouwen in jou en ik wil graag dat je voor ons blijft werken’.”

Talentenprogramma

Om afgestudeerde professionals aan te trekken, heeft Movares een speciaal talentenprogramma ontwikkeld. Trainees volgen een interne opleiding bij Movares van 2 jaar. Deze opleiding stoomt hen klaar voor de toekomst. Het eerste jaar van de opleiding is vooral gericht op de zelfontwikkeling en in het tweede jaar leren zij hoe de buitenwereld werkt en zich ontwikkelt. “Wij vinden het belangrijk dat medewerkers zich blijven ontwikkelen, blijven groeien en zijn van mening dat je nooit uitgeleerd bent. Het talentenprogramma stoomt jonge professionals klaar voor de toekomst. Via de Movares Academy kunnen ook bestaande medewerkers blijven leren, dit is  belangrijk in de snel veranderende wereld waarin wij leven.”

Het best bewaarde geheim van Movares

Ad sluit af: “In de kern gaat het bij werken om plezier. We willen dat mensen zich thuis voelen. In 2010 zijn wij werkgever van het jaar geworden. Dat is bijzonder voor een advies- en ingenieursbureau waar vaak de techniek en de inhoud voorop staat. Techneuten leggen van nature de focus op hetgeen niet goed gaat. Wij vinden het vooral belangrijk dat zij zich realiseren aan wat voor gave projecten zij werken en wat zij allemaal bereikt hebben. Bij Movares hanteren wij een bijzondere manier van omgang. Ik hoop anderen te inspireren. Het verschil kan worden gemaakt door organisaties die hun mensen voorop zetten.”

Lees meer

Events

  • Uitnodiging avondseminar Scrum, Agile, Lean in samenwerking met Managementboek

    Uitnodiging avondseminar Scrum, Agile, Lean in samenwerking met Managementboek

    U heeft er beslist al veel van gehoord: Scrum, Agile, Lean. Methoden waar veel organisaties gebruik van maken of gebruik van willen gaan maken. Wilt u op een praktische, efficiënte manier kennismaken met deze werkmethodes? Managementboek en Brainnet hebben de handen ineen geslagen en organiseren op 9 mei aanstaande een avondseminar ‘Methoden die werken’. Sprekers die u die avond gaan helpen zijn John Maes, Mike Hoogveld en Rini van Solingen.

    Meer weten en aanmelden

  • BNR Werkverkenners

    BNR Werkverkenners

    Het BNR programma ‘Werkverkenners’ is terug van weggeweest en wordt mede mogelijk gemaakt door Brainnet. In BNR Werkverkenners gaat presentator Rens de Jong wekelijks op zoek naar het antwoord op de belangrijke vraag over werk. Diverse werktrends, zoals flexibilisering van de arbeidsmarkt, komen aan bod. Deskundigen schuiven aan in de studio en prikkelende stellingen worden afgewisseld met scherpe reportages. Wij vinden dat op de arbeidsmarkt plek moet zijn voor iedereen. BNR Werkverkenners is voor ons een uitstekend platform om onze visie op de arbeidsmarkt verder uit te dragen. BNR Werkverkenners is elke dinsdagavond van 19:00-19:30 uur te horen op BNR Nieuwsradio. Daarnaast zorgen wij voor verdiepende artikelen en filmpjes.

    BNR Werkverkenners

Column

Echt hervormen vraagt om lef én aanpassingsvermogen

Echt hervormen vraagt om lef én aanpassingsvermogen

Anne Meint Bouma, directeur Brainnet

De zelfstandigenaftrek is een bijzonder gevoelig onderwerp, helemaal rondom verkiezingen en in formatietijd. Zo stond in het regeerakkoord van 2012 (PvdA en VVD) de afschaffing van de zelfstandigenaftrek expliciet vermeld. Het is echter nooit tot uitvoer gekomen na grote maatschappelijke onrust. In 2013 kwam er een nieuwe poging toen de commissie Van Dijkhuizen het idee overnam om de zelfstandigenaftrek af te schaffen in het advies over de hervorming van het belastingstelsel. Over deze hervormingen werden de PvdA en de VVD het niet eens. En hiermee werd het dossier ‘zelfstandigenaftrek’ doorgeschoven naar een volgend kabinet.

Elke keer als het onderwerp op de politieke tekentafel ligt, komt polderend Nederland massaal in beweging. Voorstanders argumenteren dat de zelfstandigenaftrek een effectief middel is om de arbeidsparticipatie te verhogen en dat het een slecht idee is om de zelfstandigenaftrek af te schaffen. Tegenstanders spreken van oneigenlijk concurrentievoordeel van zzp’ers ten opzichte van werknemers en spreken van een systeem van perverse prikkels wat zorgt voor allerlei ongewenste effecten zoals schijnzelfstandigheid.

1971: tijdelijke inkomensondersteuning

Wist u dat de geschiedenis van de zelfstandigenaftrek terug gaat naar 1971? Toen werd een tijdelijke inkomenssteun – bij aanvang driehonderd gulden – ingevoerd voor kleine ondernemers.
Deze driehonderd gulden is in de afgelopen 46 jaar opgelopen tot een bedrag van € 7.280. Het budgettair belang van algemene fiscale regelingen voor ondernemers bedraagt naar schatting in 2017 +/- € 3,2 miljard euro op een totale rijksbegroting van ruim 264 miljard.

Tijd voor modernisering?

Voor ondernemers met een eenmanszaak geldt het urencriterium als poort tot de zelfstandigenaftrek en de MKB-winstvrijstelling. Ondernemerschap betekent risico nemen en is gericht op groei, durf, investeren, ontwikkelen, vakmanschap, samenwerken én niet geheel onbelangrijk: winst. De zelfstandigenaftrek, in combinatie met startersaftrek kan door ondernemers (terecht) aangewend worden om investeringen te doen in scholing of bedrijfsmiddelen of om te reserveren om een periode van minder inkomsten te overbruggen. Ook dient het voor het organiseren van sociale zekerheid.

Hoeveel omzet een zzp’er daadwerkelijk als netto besteedbaar inkomen overhoudt, hangt af van de hoogte van zijn totale omzet én van zijn aftrekposten. Als de onderneming over een periode van ongeveer zeven tot tien jaar niet in staat is om een structureel winstniveau te behalen, investeringen uitblijven en sociale zekerheid niet gedekt is, is de conclusie dan niet gerechtvaardigd dat de zelfstandigenaftrek de ondernemende kracht belemmert in plaats van stimuleert?

Hoofdpijndossier de hypotheekrenteaftrek

Jarenlang was de hypotheekrenteaftrek een politiek beladen dossier met voor- en tegenstanders. De aanpassing in 2013 leidde ertoe dat de rente van een lening maximaal 30 jaar aftrekbaar is. De hypotheekrenteaftrek wordt voor huizenbezitters ieder jaar met een half procentpunt verminderd vanaf de hoogste belastingschijf.

Recent las ik deze (oude) maar binnenkort vast weer zeer actuele column van Jerry Helmers waarin hij pleit voor een evenredige afbouw van de zelfstandigenaftrek in 10 jaar tijd. Dit is anno 2017 een interessante gedachtegang, temeer omdat de huidige oplossingsrichtingen enkel en alleen gaan over inkomensondersteuning, verzekeringen en pensioenen waaraan zzp’ers (al dan niet) verplicht moeten deelnemen.

Beperkte versobering als ruilmiddel voor verzekerd zijn?

We hebben in Nederland een basisverzekering tegen ziektekosten, een Wet Langdurige Zorg en een Algemene Ouderdomswet waar iedere Nederlander verplicht premies voor betaalt, inkomensonafhankelijk, ongeacht arbeidsvorm.

Er is én wordt veel gediscussieerd over de vraag of zzp’ers zich collectief moeten of kunnen laten verzekeren. Een oplossingsrichting is dat deze verzekering bekostigd wordt uit een (beperkte) versobering van de ondernemersfaciliteiten in ruil voor een fiscaal aftrekbare premie met een dekking ergens tussen bijstand en de WIA in.

Zou dit een vorm van moderne solidariteit kunnen zijn? De zzp’er krijgt de tijd om over een bestendige periode van zo’n zeven tot tien jaar een bloeiend bedrijf op te zetten. Daarbij kunnen alle werkende Nederlanders bij tegenspoed terugvallen op een voor ieder gelijke solide basis.

Dit laat tegelijk ook ruimte voor keuzevrijheid (loondienst of ondernemerschap) én eigen verantwoordelijkheid. Echt hervormen vraagt om lef en aanpassingsvermogen. Laten we daarom ondernemerschap én solidariteit omarmen!

Lees meer

"Jezelf steeds opnieuw uitvinden is belangrijk"

"Jezelf steeds opnieuw uitvinden is belangrijk" Philip van Coevorden, mede-oprichter Managementboek

Het verhaal van Managementboek begint zo’n twintig jaar geleden vanaf een zolderkamer en vanuit een vochtige kelder die als opslagruimte dient voor boeken. Tegenwoordig is Managementboek dé online boekhandel voor businessprofessionals. “Ons doel is om managers en ondernemers zo goed mogelijk te bedienen als het gaat om kennisontwikkeling. Naast boeken en e-books bieden we daarom ook onder meer e-learnings en seminars”, aldus Philip van Coevorden, mede-eigenaar van Managementboek.

Oprichters Kees Visser en Philip van Coevorden kwamen tijdens hun studietijd in contact met uitgeverij Scriptum waarvoor ze af en toe opdrachten uitvoerden. Kees als redacteur en Philip als dtp-er. Een van de eigenaren had vertrouwen in het duo en gaf aan hen te willen helpen als ze bij hem zouden komen met een goed idee. Philip: “Mijn vader was uitgever van kunstboeken. Ik kende daardoor een tijdschrift dat helemaal op de kunstwereld was gericht. Zoiets voor een kleine specifieke doelgroep wilden wij ook maken. Uiteindelijk werd dat Managementboek. We wilden primair uitgever van het tijdschrift worden (destijds Manager & Literatuur geheten, inmiddels Managementboek Magazine), en om de cashflow op gang te brengen ook wat boeken erbij verkopen. Na een paar maanden bleken we die twee dingen om te moeten keren: een blad runnen was lastiger dan gedacht, terwijl de boekverkoop eigenlijk meteen goed liep."

Altijd die extra stap zetten

In de loop der jaren is er flink wat veranderd. Philip: “In de online wereld bepalen de grootste aanbieders de zogenaamde 'hygiënefactoren'; denk bijvoorbeeld aan gratis en snelle levering. Als je wilt overleven, is het belangrijk dat je minimaal hetzelfde biedt én een extra stap zet. We zoeken altijd naar nieuwe ontwikkelingen en behoeftes. Soms springen we ergens op in. Luistercd’s bijvoorbeeld waren een aantal jaren geleden populair, en met reeksen over onder andere Verandermanagement en Leiderschap zijn we heel succesvol geweest. Maar niet al onze uitstapjes hadden het gewenste resultaat. Stuk voor stuk zijn het wel leermomenten geweest. Ik denk dat je vanuit ondernemerschap voortdurend moet proberen jezelf opnieuw uit te vinden zonder dat je je doelstellingen en kern daarbij uit het oog verliest. Om aan de behoefte van gemak voor onze klanten te voldoen, bieden wij nu naast boeken voor businessprofessionals ook andere genres. Zo kun je al je boeken in een keer bij ons bestellen. Ons aanbod is dus breder geworden, maar de focus zal bij ons toch blijven op de kennis die wij hebben en delen over managementboeken.”

De luis in de pels

“Wij zijn een beetje anders dan andere boekwinkels”, stelt Philip. “Wij proberen altijd voorop te lopen ten opzichte van de concurrentie. Dat doen we door altijd kritisch te blijven en constant alert om ons heen te kijken naar wat er in de markt gebeurt. Daarnaast hebben we vanaf onze start een goede samenwerking met de auteurs - onze natuurlijke bondgenoten. Zij beschikken over interessante kennis voor onze doelgroep en wij kunnen die doelgroep goed bereiken. Een win-win situatie dus!”

Plezier in ondernemerschap

“Ondernemen is lang niet altijd makkelijk, maar de vrijheid die het met zich meebrengt, geeft mij een enorme drive. Ik denk dat je als ondernemer niet bang moet zijn om je te focussen op één niche. In een snel veranderende wereld is het belangrijk om in te spelen op ontwikkelingen en trends, maar vergeet nooit waar je vandaan bent gekomen. Managementboek heeft tijdens haar bestaan al meerdere uitstapjes gemaakt, maar het fundament is altijd hetzelfde gebleven. Ik haal nog altijd veel plezier uit het ontwikkelen van nieuwe initiatieven met een duidelijk fundament als basis. Doen wat je leuk vindt is een groot goed.”

Samenwerking Managementboek

Op het gebied van opleidingen en kennisdeling is Brainnet een samenwerking gestart met Managementboek. Het eerste resultaat van deze samenwerking is de opzet van een avondseminar ‘Methoden die werken’ over Lean, Agile en Scrum. U bent van harte uitgenodigd dit seminar op 9 mei bij te wonen.

Meer informatie

Lees meer

Laatste nieuws

  • Webinar: welke ondernemers kun je als opdrachtgever nog inhuren?

    Brainnet deed mee met ’s werelds eerste webinarweek over de arbeidsmarkt. Tussen 13 en 17 februari organiseerden ZiPconomy en Werf& een hele week gewijd aan de laatste ontwikkelingen op het gebied van thema’s als employability, loopbaan en mobiliteit, HR & flex en arbeidsmarktdata en -technologie. Donderdag 16 februari verzorgden wij een webinar met het thema ‘Zzp’ers bestaan niet! Welke ondernemers kun je als opdrachtgever (nog) wel inhuren?’ Fiscaal jurist Tjako Streefland gaf een spoedcursus.

    Webinar

    Webinar: welke ondernemers kun je als opdrachtgever nog inhuren?
  • Vitaal ondernemen

    Brainnet heeft aandacht voor de omgeving waarin wij leven, maar ook voor de mensen die onderdeel zijn van Brainnet. Om die reden zijn wij dit jaar gestart met een vitaliteitsprogramma voor onze medewerkers. Het programma wordt gefaciliteerd door het Instituut voor Vitaal Ondernemen (IVVO). IVVO zorgt voor duurzame inzetbaarheid en veerkracht van medewerkers door vitaliteit op de werkvloer. Elke week komt er een vitaliteitscoach op de werkvloer om medewerkers te begeleiden en helpen bij al hun vragen over een vitale levensstijl. De coach neemt de medewerkers mee met een lunchwandeling en voor de nog sportievere medewerkers is er een bootcamp. Daarnaast worden er diverse workshops en sportieve activiteiten georganiseerd.

    Vitaal ondernemen
  • Uitbreiding en restyling werkplekken

    Nieuwe klanten, nieuwe collega's  en de verdere groei van onze organisatie leidde op de Marconibaan tot de noodzaak onze werkruimte verder uit te breiden. De afgelopen maanden zijn we druk bezig geweest met uitbreiding van ons kantoor en tegelijkertijd restyling van de bestaande werkplekken. Inmiddels is de verbouwing helemaal gereed. Kom gerust eens langs!

    Uitbreiding en restyling werkplekken

Eerdere edities

Met ambitie is het digitale magazine voor HR-professionals, inkopers, directies en zelfstandig professionals. Ontdek de wereld van flexibele schillen en ambitieuze ondernemers.

aanmelden voor met ambitie bekijk alle magazines